Mä olen miettinyt, että miksi ihmisillä on kamala tarve tuoda itseään esille. Tosin en mäkään välittäisi, että mua ei erottaisi edes seinästä, mutta liikaa on liikaa. Hyvä esimerkki tästä on vaikka tosi-tv sarja Big Brother. Ei kukaan normaali ihminen meni sinne esittelemään itseään ja tekemään kaikkea typerää oli sitten kännissä tai ei. Eikä pelkkä raha voi olla syy. Ei kukaan normaali meni siihen taloon vain voittaakseen jonkun summan rahaa, ehei. Rahaa kun voi tienata muullakin tavalla. Hyvällä onnella lotossa voi voittaa vaikka kuinka paljon kahisevaa tai sitten tekemällä ihan hirveästi töitä. Ei, ihmiset ajattelevat, että juu, minäpä osallistun tuohon hölmöön skabaan ja voitan sen, saan rahaa ja pääsen kaiken kukkuraksi Seiskan kanteen, jos teen jotakin typerää. Yhtä typeriä ovat nämä naittamisohjelmat. Kuka haluaa etsiä itselleen seurustelukumppani tv:n ääressä tuhansien ihmisten katsoessa? Niin, ei ainakaan kukaan, jonka älykkyys osamäärä on tavallista suurempi. Niitä on tosin ihan kiinnostava seurata. Ihastuuko Mika "koiranpentu" Hasky kauniiseen Sannaan vai huumorintajuiseen Elinaan? Siinäpä vasta pulma. Toinen tippuu, itkee ja itkee kameralle ja on sitten niin noloa, kun sarja esitetään tv:stä. Tyttö miettii, että miten mä olen voinut olla noin kamala ja typeärä ja mitä kaikkea. Mutta, hommahan ei siihen lopu. Pitää osallistua toiseen samanlaiseen kisaan osoitukseksi itselleen, että minähän saan kundin kuin kundin. Mulle tulee näistä naittamisohjelmista vain mieleen, että niihin osallistuu jotkun tosi epäonnistuneet ja sydämensä useasti särkeneet ihmisparat tai ne, jotka on epätoivoisia muuten vaan. Kummallista. Yksi mun suosikki on Idols. Sen formaatin keksijän täytyy olla rikas. Meilläkin jo kolmas tuotantokausi menossa, ei huonosti. Ohjelmassa mua kummastuttaa eniten se, että sinne menee ihmisä, jotka ei osaa laulaa ollenkaan. Onhan se nyt vähän noloa kuulla vasta telkkarissa, että joo, sä et osaa laulaa. No, eihän se mitään, telkkariin on päästy ja ex-poikaystävä varmaan huomasi, että olet ottanut silikonit. Kotona odotat jännityksellä, milloin puhelin soi. Huh huh.

Minua siis ihmetyttää suuresti, että miksi ihmiset hakevat apua ongelmiinsa telkkarin kautta. Kun olisi niin paljon vaivattomampaa tehdä asialle ihan hissun kissun ja vaikkapa ihan ammattilaisen kanssa. Mutta jos sinulla on suuri halu todella tuoda itsesi esille, tee ihmeessä se. Mutta muista tehdä jotakin erikoista, seiskasta ei kannata vinkkiä hakea, ne jutut kun on niin moneen kertaan tehty ja kokeiltu. Yllätä Matti Nykänen. Ja itsesi. Mene vaikka hoitoon, sinussa nimittäin on jotakin todella pahasti vialla! :D