Meidän koulussa on ihan kaikenlaisia opettajia. Jokaiselle aineelle suunnillleen oma. Minä olen aina miettinyt, että millaisia ihmisiä opettajat oikeasti ovat. Aika masentavaa, mutta ihmisiä nekin on. Mutta hassua on, että jokainen kumminkin on opettajana ihan omanlaisensa. On kivoja, rasittavia, pelottavia, ärsyttäviä...Ja yleensä oppilaat inhoavat heitä. Saisiko oppilas vihata opettajaansa? Kyllä varmaan. Minä ainakin vihaan ihan oikeasti jotain opettajia, ja sitä paitsi, ei opetkaan pidä kaikista oppilaista, vaikka aina toisin väitetään. Miksi mä sain viime vuonna seiskan terveystiedosta ja yksi luokaltamme ysin, vaikka olin ihan yhtä hyvä kuin hän? Niinpä niin, en todellakaan kuulu sen opettajan lempi oppilaisiin.

Sitten mää oon miettinyt, että nauttivatko opettajat ollenkaan työstään? Ne tulee kouluun, opettaa saman asian kolme kertaa kolmelle eri luokalle samana päivänä ja niin edelleen. Kai siinä väkisinkin kyllästyy. Mutta on myös opettajia jotka ihan oikeasti nauttivat siitä, että saavat olla tekemisissä nuorien kanssa ja jakaa heidän ajatuksiaan. Sellaisia ei ole ihan joka paikassa, mutta heidän oppitunneillaan on yleensä kivaa.

Ja lopuksi vähän  mun opettajien sanomia lausahduksia....

"Miksi sinulla on ulkotakki päällä sadesäällä?"

"Laittakaa nyt piip ne joululaulut pois tai mä tapan jonkun!"

"Nyt olet hiljaa tai sä saat kokea miten kääpiö lentää tosta ikkunasta ulos!"

"Joo, tää on nyt tää kohta. Katotaapas..." (toistuu joka tunti...)

"Kaikkea saa kirjoittaa, mutta ei mitään alapää juttuja kuitenkaan."