Mä olen miettinyt, että mikä tekee ihmisestä kauniin. Mulle tulee ensin mieleen, että kasvot tietty. Varmaan siksi, koska ne on kaikilla ihan erilaiset. Jos mun eteen laitettaisiin kymmenen ruumista ilman päätä ja pitäisi arvata, että kenenkäs ruumis se siinä on, niin täytyy sanoa, että hätinä tunnistaisin omani. Kasvot siis ne ihmisestä kauniin tekee. Mä olen myös miettinyt, no, että millaiset ne kauniin ihmisen kasvot sitten on. Jos joku multa kysyisi noin, ainakin mie vastaisin, että mahdollisimman luonnolliset, ilman mitään pakkelia. Silmät on tärkeät, koska silmät ovat sielun peili. Silmät voi olla millaset vaan, vinot, pienet, suuret, kierot...Kauniit silmät ovat tasapainoiset. Se mitä mä tolla tarkoitan on arvoitus minullekin, mutta tulipahan kerrottua. toinen hyvin oleellinen asia on hymy. Minä ainakin nauran ja hymyilen jatkuvasti, ja siksi kai kiinnitänkin huomiota tapaan, miten ihmiset hymyilee. Hymykuopat ovat aivan ihana lisä, ja minua harmittaakin, miksi mulla ei ole sellaisia. Hymyillessä kannattaa muistaa puhtaat hampaat, sillä mikään ei ole niin kammottava näky, kuin keltaiset ja möhnäiset hampaat söpöjen huulien takana. Huh. Ja meillä kaikilla on nenä. Se on aika hassu uloke, ja musta tuntuu, että mä en kestäisi, jos mulla olisi yhtään isompi nenä. Eihän sille mitään voisi, mutta kun tuntuisi, että se peittää puolet naamasta ja silmien näkökentästä. EIkä finnit tee ihmisestä rumaa, ne on vain osa tätä nuoruutta, ja ihan hyvä että ne on vain tämän pari vuotta, kun että joskus kakskymppisenä olis kauhee akne.

Mitä me tästä jutusta opimme? Emme mitään niin, mutta tarkoitus oli, että me emme voi mitään sille, miltä näytämme, joten meidän on hyväksyttävä itsemme sellaisina. vasta sitten voimme hyväksyä muut heidän vikoineen. Olkaa tyytyväisiä siihen mitä olette, älkää antako muiden vaikuttaa siihen. Sitä paitsi kauneus on katsojan silmissä. Mistä sinä tiedät, vaikka luokkasi Hannu pitäisi juuri sinun tavastasi hymyillä, tai nykerönenästäsi? Niinpä niin. Sinä olet ainutlaatuinen. :)