Mä olen miettinyt, että miksi ihmeessä koulusta annetaan läksyä? Eikö se riitä, että opiskellaan hikihatussa kuusi tuntia päivässä ja yritetään tehdä niin kuin opettajat sanoo. Ei, ei. Musta tuntuu, että opettajat antaa läksyä ihan ilkeyttään. Koska ihan kaikki opettajat ei anna läksyä, ne on kivoja, ei niistä sen enempää. Mutta sitten nämä meidän murheenkryynit. Ensin lasketaan 45 minuuttia laskuja, ihan kuin kymmenessä laskussa ei olisi jo tarpeeksi, ei vaan pitää antaa vielä saman verran kotiin. Luuleeko matikanmaikka kenties, että meillä nuorilla on tekemisen puutetta? Voi olla. Mulla on ainakin tusinan verran parempaa tekemistä kuin laskea, että mikä on x:n arvo. Ja matikan läksyjen jälkeen on enkun tai ruotsin läksyjen vuoro. Minusta on kyllä ihan tarpeeksi, kun sitä koulussa opitaan sen tunnin verran. Ja sitten seuraavana päivänä koulussa opet on niin iloisia, kun joku ei ole tehnytkään läksyjä, vahingoniloinen virne naamallaan ne merkkaavat unohduksen päiväkirjaansa, vaikka meille huutavat kädet kolmantena suuna, että mikä ihme siinä on kun ei me tehdä läksyjä. Mitäs sitten antaa niitä. Mun mielestä läksyt pitäisi kieltää, jokaisella on toki oppivelvollisuus, mutta että sitä pitää vielä pitkän päivän päätteeksi harjoittaa kotona? Tylsää. Ja sitä paitsi läksyjen tarkastaminen on ahdistavaa hommaa koulussa, opettajat suunnilleen nauraa jos ei ole osannut. Ja mä en yleensä jaksa tehdä niitä kunnolla, ihan ajatuksen kanssa. Onneksi opet yleensä jättää mut rauhaan ja keskittyy oppilaisiin, jotka huutaa kuin vappupillit.

Siis, läksyt on ihan pyllystä, mä en tajua miksi samoja asioita pitää jauhaa vielä kotonakin. Luuleeko opet, että me unohdetaan ne asiat parissa päivässä, jos ei saada kotiin vietäväksi pikku puuhaa? Joo, joo. Se kuka on erimieltä mun kanssa, tapellaanko? ;D